zaterdag 21 februari 2015

baardmuts & kaarten

Even een update met de dingen die afgelopen weken gemaakt zijn. Minder indrukwekkend, maar leuk om te maken! De afgelopen maand ben ik bijna dagelijks aan het werk geweest op scholen, waardoor er minder tijd overbleef voor allerlei hobby's... en nog minder voor de blog. We hebben een kapotte CV-ketel gehad... Daardoor werd het veel te koud in huis om ontwerpen te tekenen of achter mijn Janome te kruipen. Gelukkig waren er genoeg andere plekjes om me te verwarmen...

Nu de CV-ketel het weer doet, wilde ik graag met vriendinnen afspreken. Een sms'je of belletje is soms wat afgezaagd, dus heb ik wat kaarten gemaakt en verstuurd. Inmiddels zijn de afspraakjes geregeld... Wie ook zo'n kaartenset wil, mag een berichtje doen via het contactformulier. Er zijn ook andere kaarten in de maak, daarover post ik later iets op de blog.

Een tijd geleden kwam een zwager op het idee van een baardmuts. Baardmuts?? Na wat rondsnuffelen op de blog van breien en beppen werd het idee al duidelijker. Het bleek nog de grootste opgave om een patroon te vinden voor een 'gewone' muts. Uiteraard ging dat de eerste paar keren enorm mis - tot grote hilariteit van mijn man die natuurlijk mutsen mag passen als proefkonijn. Inmiddels is de baardmuts af, en kunnen we hem de volgende keer meenemen.

En nu? De komende week heb ik vakantie, met veel gezellige koffie-bezoekjes & extra tijd om in naaiklussen te stoppen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten