vrijdag 23 januari 2015

Zeeuwse knop


Deze weken ben ik nog wat aan het wennen wat betreft bloggen. Ik vind het heel leuk om allemaal te bedenken. De uitdaging ligt nu in het bijhouden. Afgelopen week heb ik nog nieuwe pagina's erop gezet en komende week komt er een pagina van haken bij... Erg leuk om te kijken hoe dit loopt...

Afgelopen week heb ik een nieuw shirt gemaakt, keurig netjes op maat
volgens model, maar dat model staat me niet leuk. Wel interessant; wat ik voor een ander wil maken, kan natuurlijk ook verkeerd uitpakken. Het is dus handig om me wat te verdiepen in appel-, peer-, en zandlopermodellen. Inmiddels heb ik bedacht hoe ik hem wil vermaken. Er liggen nog verschillende lessen, maar er zijn veel meer kleine projectjes naast mijn naaicursus die ik graag wil doen. Afgelopen week heb ik een spijkerbroek versteld... leuk zo'n machine die enorm veel kan...

Wat ik leuke dingetjes vind om te haken zijn Zeeuwse knoppen. Binnen een uur heb je er een af! Afgelopen zomer kreeg ik dit patroontje. Ik ben op zoek naar praktische toepassingen hiervan, zodoende kwam ik op het idee om ze, net als die gezellige hartjes van tegenwoordig, aan de deurknoppen te hangen. Of om de Zeeuwse knoppen te gebruiken als speldenkussen... Inmiddels heb ik het patroon verder uitgewerkt tot iets groters, en ben ik op zoek naar leuke toepassingen hiervoor. De doorsnede is zo'n 30 cm. Ik denk dat het een vierkant wordt die ik op een AH-tas maak... Helemaal leuk voor komende zomer, wie weet weer in Zeeland. Dat gaat het vast goed doen  Wie nog een leuk idee hiervoor heeft kan via de fb site meedoen aan een winactie. Leuke ideeën mogen natuurlijk ook via het contactformulier ingediend worden.

Verder had ik behoefte aan een naaldenmapje. Van een paar stukjes vilt en wat borduurzijde heb ik hem in elkaar gezet.

En voor de rest; beetje voor de klas gestaan van groep 1 tot groep 8, koken voor 14 man, vriendinnen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten