woensdag 22 april 2015

Trui met capuchon en raglanmouw


Het idee was om een fijne trui voor mezelf te maken van joggingstof, een fijne trui met een capuchon. Heerlijk om weer patronen te tekenen, raglanmouwen te proberen... En ja, het klopte geweldig, de mouw paste er perfect in. Maar toen ik hem ging passen :) :) We hebben enorm gelachen... Ik denk dat een aardappelzak charmanter staat... Eerst wat tailleren en daarna kijken we weer verder.
Wijd en flodderig...
Wat een enorme buik heb ik hierin...
Hoe is het toch mogelijk dat een formule om een trui te tekenen zo verkeerd kan uitvallen... Dat was me eerder bij een shirt ook al opgevallen, en nu valt het opnieuw veel te wijd. Ik ging op zoek naar een formule waarmee ik shirts en truien al in de ontwerpfase kan aanpassen zodat ze direct netjes en aansluitend zitten. Dit was zooo frustrerend!
Maar ik heb inmiddels ontdekt wat er mis gaat. De patronen worden getekend in de breedte van mijn heupen, en die zijn nou eenmaal 'iets' breder meer dan mijn schouders... Ik kom dus in mijn taille wat vlees te kort om een normaal patroon goed te laten zitten :). De oplossing; op taillehoogte mijn omtrek meten en deze uitzetten op het patroon, zodat dit netjes aangepast kan worden...

Oefenfase; even de taille geregen om te kijken of dit beter staat.

Het eindresultaat!
De trui is inmiddels af. Hij zit heerlijk warm, precies zoals ik hem had willen hebben. Ik wil ook nog een joggingbroek hierbij maken, zodat ik weer een passende broek heb voor de sportschool. Het huidige exemplaar zit onderhand echt te strak. (Ik zou ook harder kunnen sporten, maar dat is vast gevaarlijk ;) ) De joggingbroek is inmiddels getekend, maar ik vertrouw het patroon niet zo. De panden liggen geknipt klaar, wie weet kom ik er binnenkort aan toe om het in elkaar te zetten.
Daarna ga ik een joggingpak maken voor Luc. Ik hoop dat alles wat ik leer bij het maken van mijn eigen trui en broek daarbij van pas komt!

Vliegennetje Koningsdag
En verder ben ik aan het haken geweest met het vliegennetje voor Koningsdag. Ik heb voor de facebook-actie een pot gemaakt vol briefjes met namen, en heb er gewoon één getrokken. Iets eerlijkers kon ik niet verzinnen... Judian Zaaijer heeft hem gewonnen :)

Tot slot; ik heb weer een nieuwe pagina toegevoegd, met plaatjes van de Little baby born.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten