maandag 18 mei 2015

Joggingbroek

De panden lagen geknipt klaar... Veel vertrouwen had ik niet in het ontwerp, de panden kwamen nogal kolossaal over... Eerst heb ik alles maar in elkaar gestikt, zonder af te werken of me druk te maken over leuke details. De zakken, bies en dergelijke heb ik in de eerste versie maar weggelaten. Eerst eens kijken hoe dit patroon valt en wat ik ermee wil of kan.
Op de groei? Moet je die
broekspijpen zien hihi.
Hij viel wat ruim, en echt niet alleen bij de taille... Na de fotosessie ben ik eerst met spelden gaan proberen om er wat vorm aan te geven. Bij beide broekspijpen kon ik wel 3 centimeter stof aan de buitenkant weglaten, anderhalve centimeter aan beide kanten van de naad wel te verstaan! Volgens een tante van me komt dat deels ook doordat we zelf wat klein van stuk zijn. Zou kunnen... Vol goede moed ben ik aan de slag gegaan.
Ik heb de biezen in een andere kleur geknipt, zodat de lengtelijn wat meer nadruk krijgt. De steekzakken heb ik uit dezelfde kleur geknipt. Ik heb aan de zijkanten niets losgetornd, maar gewoon lekker afgeknipt. Geen beschadigingen aan de stof en het schiet ook eens fijn op!  Het in elkaar zetten ging vervolgens vrij vlot, met de werkbeschrijving uit de cursus. Vooral de steekzakken vind ik erg leuk gelukt.
Het pak zit heerlijk warm, laat de winter maar komen.
Onee, eerst de zomer nog!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten