maandag 25 mei 2015

Gala & trainingspak

Nadat ik een joggingpak voor mezelf gemaakt heb, is het nu tijd voor een sportpak voor Luc. De ervaring leert dat de pakken iets te wijd uitvallen, daarom teken ik ze 'volgens opdracht', ik knip ze uit en zet ze in elkaar met een wat grove stiksteek zodat ik het pak bij Luc kan passen. Van daar uit kan ik kijken wat er ingenomen moet worden.

Luc zit natuurlijk alle dagen op school als ik tijd heb om hem het pak te passen, daarom heb ik maar even wat andere dingen gepakt.

Binnenkort hebben de examenkandidaten hier een gala. Een van de meiden van de club heeft me gevraagd om haar jurk iets te verstellen en in te korten. Helemaal leuk om te doen :). Hij is inmiddels af en hangt klaar om opgehaald te worden. En nee, nu nog geen foto's... Zo'n jurk hoort nog geheim te blijven!

Zaterdagmorgen had ik een workshop op mijn naaimachine. Ongelofelijk wat een intelligent apparaat... Alle siersteken kunnen blijkbaar gespiegeld worden, zelfs de pitsteek zit erop en we hebben wat gezien met boventransport. Verder hebben we letters geborduurd. Helemaal leuk, dat kan gewoon automatisch! Druk op de knop en ondertussen verse muntthee zetten bijvoorbeeld.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten