woensdag 3 juni 2015

Galajurk en aanzet voor de wedstrijd


Klaar voor 't gala.
In de vorige blog schreef ik al dat er iemand van de club kwam omdat haar jurk voor het gala op het Ichthus iets vermaakt moest worden. Deze jurk is dus niet van mijn hand, ik heb alleen de bandjes vastgenaaid, de buste iets ingenomen en de onderkant korter gemaakt. Voor mij de eerste keer om met dit soort stof te werken. En zeg nou zelf, 't staat haar netjes :) !


Via facebook vernam ik van de Bernini Wedstrijd om een originele badcape te ontwerpen. Ik hou niet van die bijzondere dingen met dieren (bungelende pootjes of vreemde oren... ik zou 't zelf niet aandurven en die arme kids moeten het wel)
Muts van Zuid-Beveland.
Eerst maar eens de badstof gescoord op het stofspektakel in Veenendaal. Daarna allerlei leuke stofjes bij elkaar gezocht, en nu op zoek naar inspiratie om de creatieve suggestie (van Rianne via facebook) vorm te geven. Inmiddels zitten er al enkele delen vastgenaaid. Op de foto een detail van de muts. Ik ben best trots op het resultaat tot zover. Ik had nog nooit een applicatie ontworpen of opgenaaid, deze techniek heb ik dus de afgelopen drie dagen ontdekt. Ik heb er reuze plezier in! Verschillende steken heb ik nu voor het eerst gebruikt, en ook de tweelingnaald komt nu van pas. Zo'n Zeeuwse kap is pas echt leuk als hij wat mooie stiksels heeft, vind ik. Maar goed, de cape is nog niet af.
Nu maar hopen dat ik de komende dagen voldoende tijd heb om hieraan te werken... Anders ben ik te laat om mee te doen aan de wedstrijd. Dat zou jammer zijn! Over een paar weken komen er meer plaatjes op de blog met een link om eventueel te stemmen. Onder degenen die stemmen wordt zelfs een naaimachine verloot...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten