donderdag 11 juni 2015

Het joggingpak voor Luc is af!

'k ben super benieuwd
wat iedereen hiervan vindt!
Vorige week heb ik alle vrije tijd gestoken in het afmaken van de badcape met het Zeeuwse Meisje. Vrijdag na werktijd heb ik de cape ingeleverd bij de naaimachinewinkel, Niessen in Veenendaal. Daar staat ie inmiddels over een paspop. Vanaf afgelopen maandag kan er gestemd worden. Ook onder degenen die stemmen wordt er een naaimachine verloot, en er is ook een naaimachine te winnen voor de leukste cape. Tsja, ik vind het natuurlijk helemaal leuk om te winnen, maar ben vooral nieuwsgierig hoe mijn ontwerp in de markt ligt. Hier alvast een plaatje voor het geval je in de buurt van Niessen komt en op mijn cape wilt stemmen... Dan herkennen jullie de cape tenminste! Over een paar weken meer plaatjes en de site om online te stemmen...



compleet :)
jasje
Twee weken geleden zijn we op woensdagavond even bij Luc geweest om zijn joggingpak te passen. Na de vreemd wijde ontwerpen van de afgelopen tijd viel het me reuze mee hoe het pak stond. Het is leuk om te zien hoe het hem past. Met wat speldjes heb ik de lengte van de mouwen en de broekspijpen afgezet, en de uitdieping van de hals aangegeven.
Hierna heb ik de zijkanten van de broekspijpen losgehaald en de steekzakken erin genaaid. De onderkant van de broekspijp heb ik omgezoomd met een grote zoom zodat de broek uitgelegd kan worden. De bovenkant van de broek is voorzien van elastiek.
Voor het jasje heb ik jaszakken ontworpen, getekend en geknipt... Staat bere leuk die zakjes op het jasje! Het blijft leuk om patronen aan te passen en gewoon leuke dingen erbij te bedenken. Ik ben op zoek gegaan naar wat voor soort en welke maten ritsen er eigenlijk zijn... Daarna heb ik bij het jasje de uitdieping bedacht,



uitgezet en geknipt en de kraag ontworpen in twee kleuren.
Tot slot heb ik de mouwen gezoomd.

Het is een leuk geheel geworden, vanavond ga ik even langs om Luc blij te maken.


1 opmerking: