dinsdag 10 november 2015

Sintspiratie

Aan de bovenkant heb ik een tunneltje genaaid
voor een veter, zodat de hoes gemakkelijk
gesloten kan worden.
Vooral voor mannen vind ik het lastig om iets leuks te bedenken voor Sinterklaas. Wat geef je nou aan iemand die van sporten houdt? Ik vind het  leuk om iets functioneels te maken. Henk doet graag afstanden op de mountainbike of racefiets, en neemt dan zo'n bidon mee voor onderweg. Iedere keer als hij stopt met mountainbiken om een slok te nemen, kreeg hij zand in zijn mond. Daarvoor heb ik een oplossing gevonden; ik heb een hoes genaaid voor om de bidon. Die hebben eigenlijk allemaal dezelfde omtrek, en mijn man had er ook een liggen. Ik heb een eenvoudig hoesje gemaakt, met aan de bovenkant een flapje dat over het mondstuk valt. Zo hoeft niet de hele hoes eraf, maar kan gewoon dat flapje eruit gepeuterd worden, of zelfs met dat flapje de bidon geopend worden. Ik heb hem met fleece gemaakt, omdat daar modderige handen ook gelijk aan afgeveegd kunnen worden.

Aan de onderkant heb ik een rondje geknipt en de aan de hoes genaaid toen hij binnenste buiten zat. Het flapje is niet afgewerkt, dat is ook niet nodig met fleece; het rafelt of pluist niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten