woensdag 21 september 2016

Vakantiebuit

Nu de vakantie hier ook voorbij is, wordt het tijd om jullie deelgenoot te maken van mijn vakantiebuit. De vakantie duurt hier vaak wat langer, omdat ik inval in het basisonderwijs. De eerste weken zijn alle meesters en juffen nog vol goede zin en energie, en dat is niet zo goed voor mijn werkgelegenheid.

Voordat we op vakantie gingen naar Zeeland, had ik al gezien dat in Arnemuiden iemand (van handwerkwinkel Jaffari) een sokkenpatroon en wol verkoopt om sokken met een patroontje van Zeeuws schortenbont te maken. In huis en in de achtertuin loop ik graag op sokken, dus dat komt altijd van pas. Dezelfde winkel verkoopt ook een boek met patronen van schipperstruien en een patroon van een deken die daarnaar ontworpen is. Zo'n deken lijkt me fijn, op de bank of 's zomers in de schommelstoel buiten. Superleuke winkel is dat, een absolute aanrader! Natuurlijk komen resultaten uiteindelijk hier te staan, maar patronen van iemand anders delen, daar doe ik niet aan mee.

De buit :)
Reuzeleuk om dit soort dingen te kopen, als je niet al te lang geleden voor het eerst wat verdiend hebt met een naaiopdracht. Dat voelt leuk... Dan kost hobby niets meer!
Verder hebben we nog wat boeken aan kunnen schaffen voor onze verzameling.
Natuurlijk zijn we ook weer op kringloopjes tour geweest. Deze ronde zat er voor mij niet veel bij, alleen een leuk ouderwets jurk patroon van Burda.
Patroon en wol voor sokken met Zeeuws motief
En verder?
We hebben vakantie gevierd en het huis opgeruimd. Er zijn wel 7!! zakken met kleding en schoenen weggegaan. Ik heb nog even een poging gedaan om tijdelijk in een stoffenzaak te mogen werken. Verder ben ik iedere werkdag even achter de naaimachine gekropen. Zo doe ik in een week tijd eigenlijk nog heel veel! En verder heb ik weer iets nieuws opgedaan... Urban sketching. Gewoon om zo nu en dan gedurende een maandje te doen... Om wat om handen te hebben, en de overdenkingen van de ochtend vast te leggen. Wie weet vind ik het zo leuk, dat ik er gedurende langere tijd mee bezig ben...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten