woensdag 30 augustus 2017

Gehaakte bikini

Tsja, hoe kom je er nou op om een gehaakte bikini te maken? Dik een jaar geleden deed de handwerkwinkel van Scherpenzeel een oproep voor mensen om bikini's te haken voor een merk. Als fanatieke handwerker heb ik natuurlijk even geĆÆnformeerd... Liep op niets uit, maar het bleek dat er mensen zijn die wel €125 voor een gehaakte bikini betalen. In Amsterdam, maar toch...
Het leek me wel leuk om een keer te doen. Het is niet zoveel werk en voor het materiaal hoef je het niet te laten.
Rond de sinterklaas had ik een zusje van me getrokken. Zij wil graag meer tijd inruimen voor haken, en houdt van sport en zwemmen... Tsja dan is een gehaakte bikini gewoon een goede grap. Ik heb voor de cups dit patroon gebruikt. Ik had nog wat tijd over. Toen ik de strikbandjes had bevestigd heb ik aan de onderkant een schulprandje gehaakt.

En voor het broekje heb ik het patroon hier gevonden. Ik heb voor het broekje dezelfde drie kleuren afwisselend gebruikt als voor het topje. De randen aan de bikinilijn heb ik omgehaakt. Het Russisch van de andere site vond ik niet zo duidelijkšŸ‘€

Laatste advies: Draag dit niet in het zwembad of in zee; katoen verzadigt zich met water. Ziet er raar uit, en in het gunstigste geval verlies je niets. Alleen geschikt om in te zonnen dus!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten