woensdag 9 augustus 2017

Sok wordt handschoen

Gemaakt van een sok...
Ja, ik weet het :) Dit is wel wat creatief en inventief. Hoe kom ik er nou op om zo'n malle handschoen te maken... Vorige week deed ik na onze vakantie de sokken uit de wasmand. En veel sokken waren sleets. Maar dan alleen bij de hak. Wat een narigheid. Prima sokken en alleen de hiel kapot. Ik stak mijn hand erin en tadaa... Zo kwam ik op het idee.
Een absoluut voordeel van deze wintersokken is dat ze super warm zitten. Om de pols sluiten ze prettig aan. Ik heb een deel van de sok afgeknipt, en de rafelige kant eerst afgekant. Daarna heb ik hem naar binnen omgezoomd. Op de plek van de duim heb ik een kort stiksel gemaakt, zodat je een duidelijke linker- en rechter handschoen hebt.
Leuk idee om mee te experimenteren: De tenen van de sok kun je gebruiken om de vingers mee in te pakken. Van boven even vastzetten met een paar steekjes... Blijven de vingers lekker warm en als je even iets op je mobiel wilt opzoeken hoeft niet de hele handschoen uit. Wie weet wordt dit de nieuwe rage :P
En verder... Dit is onze laatste vakantieweek samen. Komende week ga ik mijn klaslokaal voorbereiden op het komende schooljaar en wat dagen aan een methode werken. Daarover heb ik nog niet verteld, maar dat komt een volgende keer vast nog wel aan bod.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten