woensdag 26 juli 2017

Vloertas

Speelkleed samengetrokken;
speelgoed opgeruimd
Vloertas is open; 
fijn speelkleed!
Inmiddels is deze leuke tas alweer even af. Er is al mee gespeeld en het bevalt prima. Ongeveer een half jaar geleden was een nichtje bij ons aan het spelen met de poppen; dat lukt natuurlijk prima maar het opruimen van poppenspul in een langzaam steeds verder uitscheurende plastic zak is niet zo fijn voor jonge nichtjes. Daarom was ik heel blij toen ik iets dergelijks in de winkel zag liggen. Leuk om weer eens een echt decoratie item te maken. Wat is hier nou de handigheid van? Als je de tas open maakt en uitspreidt, is het een speelkleed. Zodra er opgeruimd moet worden leg je alle spulletjes op het kleed en trek je de touwen aan.
De stof voor mijn vloertas heb ik gekocht bij de kringloop. Een leuk stevig Afrika-stofje, dat bij ons in het interieur niet misstaat. Ik heb een cirkel getekend met de doorsnede van 1.20 meter. Die heb ik twee keer uit de afrikastof gehaald en 1 keer uit fleece. Wij hebben binnen laminaat en buiten is het grootste deel ook bestraat; vandaar dat ik er fleece tussen genaaid heb. Dat is net wat zachter om op te spelen. Van een rand afrikastof heb ik een grote tunnel om het kleed heen genaaid. Aan weerszijden heb ik een grote opening gelaten, waardoor het touw aangetrokken kan worden. Het touw heb ik gekocht bij Karwei.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten