woensdag 19 juli 2017

Afscheidskaartje

Inmiddels ruim een week geleden heb ik afscheid genomen van mijn klas. Ik vind het geweldig dat we samen een jaar op mochten trekken. Voor alle kinderen heb ik een boekenlegger gehaakt. Verschillende kinderen hebben hem gelijk uitgeprobeerd; het bloemetje boven het boek uit en er onder uit de naam. Reuze leuk die enthousiaste koppies. Maar het is natuurlijk wel pas af als er ook een uniek kaartje bij is, met hun eigen naam erop en een persoonlijke opmerking. De basis voor dit kaartje is ontstaan toen ik op een avond gezellig bij mijn ouders zat te handletteren. Mijn moeder was bezig met het ontwerp voor een uitnodiging, en ik heb daar heerlijk inspiratie opgedaan terwijl de mannen de steiger opzetten.
Over het algemeen ben ik niet van de vele woorden, een afscheidsspeech is echt niet aan mij besteed. Ik vind het wel erg leuk om iets persoonlijks te bedenken. Een standaard felicitatie op Facebook vind ik ook minder leuk dan een ecard met een mooi lied. Hoewel iedereen me gewoon mag feliciteren via Facebook hoor! Ik vind het zelf gewoon leuk om af te stemmen op de ontvanger. Nu heb ik voor iedereen, zowel voor de leerlingen als de collega's een persoonlijke kaart gemaakt. Verder ben ik verschrikkelijk slecht in afscheid nemen: Ik houd gewoon graag het idee dat ik ergens gewoon weer binnen loop of weer verder praat.
Van één van de leerlingen heb ik een prachtig veldboeket gekregen. Dat mooie boeket staat inmiddels al ruim een week in mijn woonkamer te stralen! Ik wist niet dat dit zo lang goed zou blijven, er blijft straks hier in de omgeving geen bloemetje meer staan ;).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten