dinsdag 27 oktober 2015

fleecejurk

Iedereen kent de fijne warme fleecedekens en woondekens waar je heerlijk in kunt wegkruipen op de bank bij het haardvuur. Een tijdje terug zag je in folders regelmatig van die dekens met mouwen erin, zodat er gemakkelijker een bladzijde van het boek omgeslagen kan worden zonder onder je deken uit te hoeven met je handen. Ik heb dat altijd maar malle dingen gevonden; als je iemand aan de deur hebt staan of even drinken wilt inschenken ben je toch ook onder je dekentje uit. Onlangs liep ik in Schore over de herfstmarkt, en daar zag ik een jurk van fleece hangen. Het was een eenvoudig modelletje jurk. Die jurk was onevenredig prijzig, bovendien is kleding passen op een (herfst)markt niet echt mijn favourite bezigheid... er was geen pashokje te bekennen!
Maar het idee trok me wel aan. Vandaag heb ik het voor elkaar gemaakt; ik heb een bestaand patroon genomen in de maat waar mijn heupen in passen, de rest heb ik ingenomen. Volgens mijn man is een foto met mij in deze jurk niet blog-proof, maar in deze jurk durf ik best naar de deur te lopen en een bakkie in te schenken. 

Aan de onderkant heb ik de festonsteek van de deken laten zitten, dat vond ik wel een grappig detail. De mouwen heb ik iets aan de lange kant gelaten, zodat ik er lekker in kan wegkruipen. Aan de onderkant zitten splitjes, zodat ik een beetje uit de voeten kan. 
Tip; er zijn tegenwoordig heel veel winkeltjes waar je goedkoop effen fleecedekens kunt kopen. Mijn jurkje heeft me maar een paar euro gekost! Korter leek hij me niet warm genoeg, aan de andere kant zou er dan wel een capuchon uit de stof gehaald kunnen worden. 

Ingenomen en wel heb ik de jurk nog een keer omgetrokken op het patroon; dat aangepaste patroon kan ik mooi gebruiken bij een volgende jurk die ik in elkaar ga zetten...

PS Pas vertelde een vriendin dat dit soort jurken op internet te koop aangeboden wordt voor €40,-! Binnenkort loopt misschien iedereen wel in n fleecejurk ;) Ben ik nog heel hip binnenshuis!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten