dinsdag 9 februari 2016

Trouwjurk Zeeman aanpassen(2)

23 februari
Eigenlijk ben ik ervan uit gegaan dat er veel belangstelling zou zijn voor mijn trouwjurk-actie. Dat er jongere of oudere dames zijn die willen trouwen ondanks een krappe beurs. Of graag alsnog een trouwjurk willen dragen voor hun jubileumfeest. Maar tot op heden heb ik geen reacties gekregen, behalve van mensen die het een leuk idee vinden maar zelf geen trouwplannen hebben...
Zeeman trouwjurk.
Maar goed, de termijn die ik ervoor in gedachten heb, is nog niet verstreken. En ik heb ook al bedacht dat er over een half jaar misschien wel belangstelling voor zal zijn. Wie weet... 't Lijkt me zo leuk om een keer zoiets te maken, gewoon als amateur coupeuse die een goedkope jurk voor iemand maakt.

Stel dat je dit leest, geef het gerust aan iemand door... Het gaat mij om de ervaring, een ander gaat het om de jurk!

Het is ook zo jammer als zo'n jurk gewoon eindigt in een leuke witte strandjurk voor mezelf...

Wat ideeën om deze jurk aan te passen;
  • Korter maken en deze stof gebruiken voor mouwen. Kan knielang worden, maar ook gewoon voor iemand die niet lang is, kan er in ieder geval een nette korte mouw uit.
  • De extra lengte van achteren laten zitten, en alleen de voorkant wat korter maken zodat er een soort sleep ontstaat.
  • Extra stof, bijvoorbeeld in een kleurtje kopen, en daarvan een leuk hesje erop maken
  • Iets leuks doen met kraaltjes of strass-steentjes op het lijfje of het lint.
  • Jurk korter maken en van de stof die over is het lint vervangen.
  • enz.  enz.
Kijk even op de blog van Handcraft Deco voor de voorwaarden, en laat je reactie achter... Een berichtje via de Facebook van Handcraft Deco kan ook!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten