dinsdag 15 maart 2016

Allerlei dingen...

De afgelopen tijd heb ik verschillende dingen afgemaakt en opgepakt.
Omslagdoek @ tuin
Deze week heb ik vooral wat geëxperimenteerd; Ik heb geprobeerd of ik de polsmoffen kan maken op een breiring van 24 pinnen, door rond te breien. Maar dat wordt veel te wijd. Er schijnt ook een breiring van 12 pinnen te zijn, dat is gelijk weer te klein. Ik denk dat 18 pinnen goed zou moeten zijn, om ze te maken zonder naad. Die breiringen heb ik echter nergens kunnen kopen.

De gebreide polsmoffen bevallen goed. Volgens de ontvanger: "Gisteren de ‘halve wanten’ ontvangen per post, (...). Ik ben er nu mee aan het werk, ze zijn ideaal: Onder de pols een warm en zacht wolletje, maar voor de vingers 100% bewegingsvrijheid om te typen. Dank je wel!! Ben er blij mee."

Daarnaast heb ik me wat ingelezen en bij laten praten om te blijven werken als invaller  of met een eigen plekje op de basisscholen. Met de nieuwe CAO veranderen er veel dingen, ook voor invallers. De afgelopen week was het nog druk met werken, aan het einde van deze week lijkt het echt wat rustig te worden. Misschien mijn naaicursus eens bijwerken?
Ter afwisseling ben ik begonnen met verschillende jurken en opnieuw een omslagdoek, nu gebruik ik een oud breipatroon. Wel spannend om dat hier al te vermelden, straks vallen de resultaten erg tegen. Zou toch een keer kunnen...

Gelukkig wordt het buiten steeds lekkerder, ik zit ook graag in de tuin te handwerken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten