dinsdag 1 maart 2016

'Uitgewerkt', opruimen & polsbeschermers

Komt dit doordat ik zelf 2 linkerhanden heb?
Sinds ik afscheid heb genomen van mijn groepje 4, heb ik het handwerken maar weer opgepakt. Natuurlijk ben ik op verschillende scholen bezig en werk ik opnieuw in een vaste groep op de woensdagmorgen. Daarnaast heb ik een klein beetje invalwerk. Ik probeer me tussendoor wat te ontspannen.
We hebben grootse plannen met mijn hobbyvertrek. Over niet al te lange tijd willen we de kasten naar de andere kant van de kamer verplaatsen, zodat er ruimte komt voor een groot hoekbureau. Tot op heden staat mijn naaimachine op de oude keukentafel van mijn man. Er is niets mis met die tafel, maar hij is gewoon niet heel groot. Deze plannen zorgen ervoor dat ik zo nu en dan een plank in de te verplaatsen kasten opruim, van alles tegenkom en ook wat weggooi... Nu maar hopen dat ik daar geen spijt van krijg!

Iemand die veel achter de computer werkt en daardoor last krijgt van de polsen vroeg me om speciale polsbeschermers. Er waren al handschoentjes met korte vingers uitgeprobeerd, maar dat typt niet prettig, omdat er dan ook een gedeelte van de handschoenen tussen de vingers zit.
Opgelost. Ze zijn prima zowel links als rechts te dragen.
Ze houden de pols lekker warm, bieden steun
 en blijven goed zitten door de duimruimte.

Ik heb gebruikt; wol pinguin arctique 50
breinaald 10, rondbreinaalden

Ik heb 18 steken opgezet en in tricot rondgebreid. Na 10 toeren heb ik 4 steken breiend afgehecht. Daarna ben ik gewoon verder gegaan met breien. Nog 4 toeren heb ik gewoon in tricot gebreid, daarna heb ik een toer breiend afgehecht.

Ben benieuwd of dit bevalt,
ik vind het wel leuk om zo eens ergonomisch bezig te zijn.

Binnenkort komt er een aanpassing voor het maken op een breiring van 24 pinnen. Moet prima te doen zijn! Even uitproberen voor ik hem erop zet.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten