woensdag 11 mei 2016

Afrika jurk (2)

Eindresultaat aan een haakje...
Het klusje voor mijn oud-collega begint nu ook mooi op te schieten. Ik heb de jurk helemaal in elkaar gezet. Best een gepuzzel. Wel een prettig patroon van Burda. Dat ik het een puzzel vind, ligt gewoon aan mijn eigen gebrekkige inzichten.
Toen het lijfje af was en op de jurk moest, kwam ik erachter dat de achterkant van de rok te ruim was. Daar heb ik toen een paar figuurnaadjes in gemaakt, die doorlopen naar de figuurnaadjes naar boven toe.
Bij deze stof is het bijna onmogelijk om de lijnen te laten doorlopen. Iedere keer dat het patroon in de stof herhaald wordt, ziet hij er toch weer iets anders uit. Alleen aan het achterpand heb ik daarvoor een poging gedaan.

Ik heb ook het voetje voor de blinde rits gebruikt. Het is een tijd geleden dat dit gedemonstreerd werd, dus ik moest er echt even voor gaan zitten. Maar het is behoorlijk goed gelukt, al zeg ik het zelf.
Gelukkig blijkt dit te zijn wat mijn oud-collega voor ogen had.


Figuurnaadje
Figuurnaadje
Blinde rits inzet.
Inmiddels is de jurk opgehaald. Het was weer helemaal gezellig om even bij te praten met een bakkie koffie. Jammer dat deze oud-collega zo'n eind uit de buurt gaat wonen. De komende weken ga ik nog even bezig met een stropdas van hetzelfde stofje. Voor de uitzenddienst kan haar man dan hetzelfde stofje dragen. Ik was al een heel stuk op weg met de stropdas, maar had niet in de gaten dat aan de achterkant een voering hoort te zitten. Inmiddels hebben we een oude stropdas ontleed. Zodoende weet ik nu hoe het hoort te zitten, en het leverde ook de voering voor de nieuwe stropdas op. Zo blijven we de komende tijd nog gezellig wat keren afspreken...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten