woensdag 25 mei 2016

Bonus bericht; week-zonder-internet-experiment! (1)

Ik wil iets doorbreken...
Er wordt beweerd dat contacten tegenwoordig anders en losser zijn, dat mensen elkaar niet meer gezellig uren bellen en dat men vereenzaamt achter de computer. Vooral dat uren bellen - dat dat niet meer gebeurt, dat herken ik wel. Even snel een berichtje via Facebook is soms ook gewoon effectiever dan heel lang bellen en nadien bedenken dat je niet gevraagd hebt wat je wilde weten. En veiliger, de echte sociale dialoog blijft uit. En een felicitatie via de computer... Niemand hoeft aan je verjaardag te denken want Facebook helpt je wel herinneren

Wat ga ik doen?
Ik kies een doorsnee werkweek. Die week ga ik alleen 's morgens vroeg een uur de email bijwerken. Mijn werk komt vaak binnen via de mail, dus helemaal zonder gaat niet lukken. Als er dan geen werkaanvragen binnen zijn, wordt er veelal toch gebeld of ik ergens kan invallen.
Ik ga die week geen Facebook gebruiken. Vooraf kijk ik wie er jarig zijn, zodat ik ze kan bellen. Uren ;). Of ik stuur een kaart. Alleen de mail gebruiken heeft nu eenmaal ook de beperking in zich dat je geen e-card op kunt zoeken. Wel maf; de laatste jaren ben ik er zo aan gewend geraakt dat ik berichtjes stuur, dat ik het bijna raar en onhandig vind voelen om mensen op te bellen. Het wordt echt maar een week, en als het goed bevalt een tijdje later weer een week. Leuke sites als Pinterest moeten dan maar een week wachten... Maar ik vind ze wel leuk om daarna toch weer te gebruiken als bron van inspiratie.

De tijd die vrij komt ga ik besteden aan mijn naaicursus. Ik heb bedacht dat die nu toch echt een keer af moet komen, dan krijg ik mijn certificaat. Staat goed in het kader van persoonlijke ontwikkeling.
En verder ben ik zelf de hele dag telefonisch bereikbaar. Behalve als ik een jarige aan het bellen ben...

En verder komen mijn trouwe blog-volgers niets tekort nu ik weet hoe ik kan programmeren wanneer de volgende blog wordt gepubliceerd. Houd dus vooral de blog in de gaten, rond half 4 's woensdags. Of abonneer je op de blogberichten door je mailadres in te vullen...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten