woensdag 20 juli 2016

Caravan kussens

Eindresultaat
Een klusje dat ik op het spoor kwam via Facebook; het maken van hoezen om kussens. Deze keer gaat het niet om tuinkussens, maar om caravankussens. De knopen mogen eruit, het hoeft alleen een hoes te worden.
Natuurlijk vind ik dit weer een hele uitdaging. Hoeveel stof er nodig is... Tsja... Die vraag heb ik doorgespeeld naar Emma, zij heeft een superleuke stoffenwinkel hier in Veenendaal. Puur eigenbelang natuurlijk om mensen door te sturen naar de leukste winkel van Veenendaal. Die moet gewoon blijven bestaan, maar van wat ik aanschaf kunnen ze daar echt niet leven. En aangezien mijn hobbyruimte nog voldoende leuke stofjes bevat, ga ik nog even geen andere kopen. Eerst verwerken...
Maar zojuist is hier een viertal kussens afgeleverd, en een stapel stofjes in verschillende kleuren om de kussens mee te bekleden.

Stap 1 Knopen eraf halen
Stap 2; Hoezen los tornen met een tornmesje. (Ik hoop dat deze keer het mesje niet stuk gaat. Volgens mij ben ik een beetje fanatiek met uithalen...)
Zijkanten erop genaaid.
Stap 3; stof van de oude hoezen op de nieuwe stof spelden. !! Deze mensen willen graag dat de hoezen er ook af kunnen. Er komt dus een flap (uit het zicht) waar de kussens eruit kunnen. Bij de zitting is dat aan de achterkant, bij de rugleuning aan de onderkant.
Stap 4: uitknippen en opletten waar de oude stiksels zaten. (M.a.w. Hoe groot was de naadtoeslag??)
Stap 5: Doorlussen
Stap 6: Panden op elkaar spelden, met de naalden haaks op de lijn die ik wil naaien. De goede kanten op elkaar.
Stap 7: Panden op elkaar naaien.
Stap 8: Naden samen afwerken.
Stap 9: Kussens erin.

Wens: Een sprei voor op het bed van de restjes. De afmetingen krijg ik per Facebook. Lijkt me leuk... Weer van die malle steekjes gebruiken die ik op mijn machine heb. Kan ik weer helemaal los! Helaas blijkt later dat ik hier de tijd niet voor kan vinden, wie weet volgt dit nog na de zomervakantie als klusje...

En verder... ik ben aan het kijken hoe ik volgend jaar mijn invalwerkzaamheden kan voortzetten zonder problemen te krijgen met de nieuwe CAO PO. Hierin zijn voor mij uiteindelijk wel mooie ontwikkelingen. Het is prettig als je de indruk hebt dat invalwerk gezien en gewaardeerd wordt. Invalwerk heb ik in het verleden soms ervaren als kauwgom...
Kussen vanaf de bovenkant.
Ik vind het trouwens leuk dat zo'n grote groep mensen mijn blog leest. Er zijn zelfs mensen die wekelijks terugkeren! Eigenlijk is dat alleen maar te volgen voor mij als iemand in het buitenland dat doet. Wie vind het leuk om eens een berichtje achter te laten? Voel je vrij... Ook leuke nieuwe ideeën om uit te proberen of te maken op handwerkgebied vind ik heel leuk om met elkaar te delen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten