woensdag 13 juli 2016

Gewichtjes met een Zeeuwse knop voor een tafelkleed

Achterkant :)
Een paar 
Tafelgewicht in stijl
weken geleden heb ik een leuk tafelkleedje gemaakt voor op de tafel in onze tuin. Een heerlijke tuin, waar we graag zitten. De afgelopen tijd hebben we verschillende keren met een groep buiten gezeten, en dat levert leuke complimenten op. Wat ook grappig is; onze voorliefde voor kussenslopen van roodbonte zakdoeken blijkt genetisch bepaald... Ondanks dat we daar niet van wisten, blijkt een tante van me kussenslopen van dezelfde stof gemaakt te hebben. Wel een maatje groter, maar toch... Pas waren ze hier, en toen ontdekten we dat. Maar nu ter zake. Tafelkleedjes wapperen op, randjes belanden in koffiebekers en dat geeft een hoop geklieder... De oplossing is natuurlijk een tafelklem of een tafelgewichtje, maar die vinden we meestal niet leuk qua vormgeving.
Op een zondagmorgen aan de koffie kwam het idee opborrelen dat je zo'n gewichtje kunt omhaken - in stijl natuurlijk. Zodoende ben ik gaan rondneuzen naar een eenvoudig, klein Zeeuws knopje. Het patroon heb ik hier gevonden. Ik vind het een duidelijke video, het is prima te volgen. Ik kijk zo'n video meestal vooraf een keer, daarna doe ik gewoon mee en zet hem op pauze als ik hem niet meer kan bijhouden. Dat lukt uitstekend, probeer het ook maar.
Ik heb haaknaald 2,0 gebruikt en garen Pingofine Antraciet van Pingouin.
Ik heb 2 knopjes gemaakt en deze met de hand aan elkaar genaaid.

Close-up van het klemmetje.
Er zit een bestaand gewicht in!
Aan de binnenkant zitten dus bestaande gewichtjes. We hebben mooie zware bolletjes gevonden bij de Executie Verkoop in Veenendaal. Ik wilde persé ronde, zware gewichtjes zonder  opvallende kleur, als je iets minder kritisch bent is er natuurlijk voldoende keuze.

En verder... Gisterenmiddag een sollicitatiegesprek gehad, daarna bij een leuk handwerk- en hobbywinkeltje in Scherpenzeel geweest, deze week nog enkele uren achter de naaimachine en het schooljaar afronden! Bijna vakantie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten