woensdag 26 april 2017

Kaarten; Handlettering

De laatste maanden kom ik geregeld artikelen en boeken tegen over handlettering. Dat ziet er eenvoudig uit, denk ik dan. En iedere keer neem ik me weer voor om daar ook eens iets mee te doen. In de week dat ik hiermee begin heb ik vakantie, ik heb mijn spullen gewoon bij de Wibra en de Hema gehaald. Ik weet ook dat mensen die dit langer doen het beter kunnen.
Het is gewoon zo dat voor sommige gelegenheden er geen kaartjes te koop zijn. Ons broertje heeft sinds kort een hond, een rottweiler, en hij brengt dat als gezinsuitbreiding. Dan is het toch té leuk om een soort geboortekaartje te sturen met een hondje erop? Vandaar de ooievaar die een hondje komt brengen. Ik vind het leuk om te tekenen; ik zoek de plaatjes op via internet en teken ze vereenvoudigd na. Ik geloof niet dat er iemand is die de plaatjes gaat opzoeken om te kijken of ik wel goed getekend heb. Ik voel me dus zo vrij als een vogel...

Het valt me wel op dat de gewone correspondentiekaarten van de Hema doordrukken met een permanent marker. Ik werk liever met dikker materiaal.

Binnenkort ga ik verder experimenteren. Met veel letters en weinig plaatjes, mijn kalligrafeerpen en diepzinnige teksten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten