woensdag 12 april 2017

Oude patronen uit de Libelle - boodschappennetje

Het is een wat malle hobby, ik weet het... Sinds ik vorig jaar zomer een boekje met oude patronen op de kop tikte, zoek ik steeds naar aanvullingen voor die verzameling met oude patronen. Sommige patronen zijn gewoon grappig, zoals gebreide badpakken met pijpjes. Andere zijn opnieuw bruikbaar, zoals leuke truitjes enzo. Dit boodschappennetje stamt uit de tijd dat textiel op de bon was, jaartal 1948. Ongelofelijk, tegenwoordig kopen we kleding voor een prikkie, en doen het weg als we erop uitgekeken zijn. Toen werden van twee versleten kledingstukken nieuwe gemaakt, en dit kan je terug vinden in de patronenboekjes. Het blijkt een handigheidje uit 1948 te zijn: Die grote tassen zijn wat onhandig, dus deze kan opgevouwen worden. En wij met ons allen maar denken dat we origineel bezig zijn met klein op te bergen tasjes van textiel...
Nu onze plastic tasjes geld kosten, zijn er winkelketens die papieren tasjes verstrekken. Maar met naar en regenachtig weer is dat geen oplossing... Pas heb ik iemand gezien waarvan het papieren tasje ongeveer uit elkaar geregend was, en de inhoud was ook wat verfomfaaid.
Met dit boodschappennetje wordt wel de inhoud nat, maar het blijft in ieder geval bij elkaar! En als je het van een materiaal zonder kleurtje maakt, houdt de inhoud ook zijn oorspronkelijke kleur. Ik heb zelfs origineel materiaal bij een kringloopwinkel gescoord. Tegenwoordig koop je dit op bolletjes...

En verder... Ik ben hieraan begonnen voordat ik last kreeg van mijn schouder. Inmiddels gaat het de goede kant op, maar het boodschappennet is nog niet af.  Wie weet volgt later nog een bericht met het eindresultaat en wat close ups zodat het patroon wat duidelijker wordt voor wie het na wil maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten