woensdag 19 april 2017

Tipi

Na lange tijd heb ik weer een tipi in elkaar gezet. Ik heb natuurlijk verder gedacht dan de vorige keer. Ik heb voor iedere stok een tunnel genaaid: ik heb de stof naar binnen toe dubbelgevouwen en een centimeter of 3 van de kant af een stiksel gemaakt. Zo is de tent nog gemakkelijker op te zetten. Nadat ik de foto in de tuin gemaakt heb, heb ik nog de onderkant van de stoktunnels vastgenaaid en een strikje bevestigd om de voorkant mee vast te maken. Dan blijft deze fleurige tent nog beter staan!
Ik kies iedere keer voor bamboestokken omdat ze lekker licht zijn. Zo is de tent voor iedereen gemakkelijk op te bergen. En als de kinderen wat wild spelen, komt hij niet zo hard aan als hij omvalt... De panden zijn aan de onderkant geknipt met een meter breedte, de bovenkant is 14 centimeter breed geknipt. De tunnels voor de stokken moeten er later in genaaid worden, en daar moet je echt wel rekening mee houden. Het lijkt al met al een eenvoudig klusje, waar echter heel wat uren en stof in gaan zitten. Maar als je dan ziet hoe blij de kinderen ermee spelen, wil ik eigenlijk gewoon weer achter de naaimachine om er nog een paar te maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten