woensdag 8 juni 2016

Bonus bericht; week-zonder-internet-experiment! (2)

Jawel, I did it! Tenminste... Het proberen :P
Vorige week ben ik heel enthousiast begonnen... Ik had me goed voorbereid, telefoonnummers en verjaardagen opgezocht zodat ik niemand zou vergeten.
Zondag ging sowieso goed, dat zijn van die dagen dat hier een telefoon gewoon uit kan staan en de laptop niet aan gaat. Maandag uit het werk heb ik naar een oudcollega gebeld, onder andere voor haar verjaardag. Helemaal leuk om even bij te praten. We hebben het uur niet vol gemaakt ;). Ik ben weer op de hoogte en dit vind ik leuker dan facebookcontact, dat is zeker!
Dinsdag... weer iemand jarig die ik zou willen bellen, maar de tijd vloog erdoor heen tussen de middag. Uiteindelijk maar een sms'je... Ik weet het, ik speel vals. Eigenlijk vind ik een sms nog suffer dan een Facebookberichtje. Maar ik wist dat ik dinsdag na schooltijd mee mocht vergaderen, thuis snel koken, eten en dan verder rennen naar het volgende agendapunt.
En toen ging het mis... Woensdag hoorde ik via via over iemand die ernstig ziek is. Geen telefoonnummer, geen adres, maar ik wil toch even een e-card sturen om wat meeleven te tonen.
Toen heb ik toch maar even Facebook geraadpleegd en een oudcollega gevraagd naar het mailadres.
En vervolgens gewacht met het sturen van een e-card, o wat nep... Normaal gesproken regel ik die dingen dan direct, gewoon in een opwelling als ik er even voor ga zitten. Het ont-internetten voelt een beetje raar.
Maar toch... Vorige week was ik woensdagmiddag, donderdag en vrijdagmiddag vrij. En het is verbazingwekkend wat je allemaal op een dag kunt doen als je niet van plan bent om telefoons of internet in de gaten te houden. Ik knip zelfs de feuilleton uit de krant voor de buurkinderen en ik heb wel vier kaarten verstuurd. Dat is ook de donderdag dat ik het klompenrek heb afgerond, daarover volgende week meer. Het lijkt alsof ik creatiever wordt als de prikkels buitengesloten worden. Verder lijkt het wel of ik de dingen met meer aandacht doe als ik me niet laat afleiden.
Na woensdag heb ik wel verschillende keren op internet gewerkt overigens. Even. Woensdag heb ik zelfs wat gepost op Facebook. De zaterdag ervoor hebben we op een rommelmarkt een oud patronenboek gescoord, en ik ben bere benieuwd naar een richtlijn om dat boek te dateren. Hebben jullie een idee? Ik heb bij dit bericht een paar foto's toegevoegd met speelgoed en flessen. Mijn moeder herkent ze zelfs niet... Wie wel?
Maar daarna heb ik alles uitgezet en genegeerd. Lekker die rust!
Ga ik vaker doen.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten