woensdag 15 juni 2016

Inspiratie; klompenrek en tuinkussentjes

Klompenrek
Onlangs was ik op zoek naar wat inspiratie. In dit geval pakte ik de fiets en ging het dorp in. Rondstruinen tussen de goedkope bolletjes wol bij Boekenvoordeel, Euroland en Action. Je weet maar nooit wat er ineens te binnen schiet. Daarna liep ik nog een rondje door de Action, op zoek naar een kapstokje voor onze tuinkussentjes waar ik onlangs over schreef. Een half jaar geleden waren overal kapstokjes te koop, vaak voor een prikje. Ik wil er nu 3 dezelfde, maar op de een of andere manier zijn ineens alle kapstokjes uitverkocht of uit het assortiment. Seizoensgebonden? Geen idee...
Bij de Action waren wel wel deze keukenrolhouders. Tsja, het is maar wat je erin ziet...
Alle kussens bij de hand... Onderweg naar buiten mee te nemen.
Via Marktplaats hebben we deze kleine groene klompjes gekocht, onze eigen klompen zijn te groot en waarschijnlijk ook te zwaar voor deze constructie. Als er meer mensen zijn die dit willen proberen; het is klompmaat 13,5. Maat 14 en 15 passen er denk ik ook prima tussen. De volwassen maten hebben een te hoge hiel en zijn te zwaar. We hebben nog even gekeken of we de keukenrolhouder konden verbouwen voor de volwassen maten. We denken wel dat die er een paar weken in zal blijven hangen, maar dat is uiteraard onze bedoeling niet...

Plaats voor gele klompjes!
We hebben ook een poosje rondgekeken naar een leuk ouderwets klompenrek, maar daar is in de buurt niet echt makkelijk aan te komen. En eigenlijk weet ik ook niet goed waar ik zo'n klompenrek zou willen ophangen. Dit is ook grappig, doeltreffend voor de kussens en minstens zo origineel.

Voor wie klompenrekken leuk vindt; een tijd geleden heeft in Landleven een bouwplaat voor een klompenrek gestaan. Die kwam ik tegen tijdens deze zoektocht. Ziet er leuk uit, niet heel moeilijk. Maar ik ben zelf meer van werken met wolletjes en stofjes en daarmee kan je die niet maken ;).

We zijn ons er echt wel van bewust dat dit een stijl is die niet iedereen leuk vindt. Tegenwoordig verft iedereen de muren wit, de meubels wit , en kiest voor kussens in schutkleur ;) Wij houden gewoon van oudere meubels, vinden de authentieke houten kleur prettig warm en zijn stapeldol op rommelmarktjes en braderieën waar we leuke lampen, popjes en klokken scoren. En boekjes met vintage patronen. Daarover volgende week meer!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten