woensdag 29 maart 2017

Handlettering 1

Gedurende enige dagen heb ik helemaal niet kunnen handwerken, doordat mijn schouder niet wilde. Ik heb toen iets nieuws uitgevonden; Handletteren. Ik ben daar echt van gaan genieten. Ik heb gewoon een paar spulletjes ingeslagen bij de Wibra en de Hema, en ben mooie dingen creatief gaan opschrijven. Ik weet ook dat anderen dit beter kunnen, maar ik vind het prettig om te doen. Op deze manier houd ik vast wat me aanspreekt.
Rond die tijd heb ik een preek nageluisterd, waarin het volgende lied werd aangehaald. Ik ben daarop gaan googlen, en het stelde me teleur dat dit lied absoluut onvindbaar is, en als hij al ergens staat is het voor een klein gedeelte. Bij deze staat het hele gedicht online. Het is een lied van Johannes de Heer, nummer 689. Ik heb hem uitgetypt zoals hij in die preek (over psalm 77) aangehaald werd. De vier coupletten heb ik allemaal op een andere kaart geschreven. Eerst maar gewoon voor mezelf, wie weet of ik ze ooit aan mensen verstuur.
Dat realiseer ik me wel; niet iedereen spreekt deze teksten aan. Zelf heb ik het derde couplet het eerste uitgewerkt, maar ik kon de rest ook niet laten...  Voor jullie heb ik hierbij het resultaat van het derde couplet gevoegd.

Wij hebben een machtige Heiland

die nimmer de Zijnen vergeet…

Laat ons van Zijn goedheid niet zwijgen

Zorg toch dat ieder het weet


Zijn liefde en gena zijn oneindig

Hij heeft mij met blijdschap omkleed

Hij is mij het schoonst van tienduizend

Zorg toch dat ieder het weet


Hij helpt in de felste verzoeking

Hij troost in het smartelijkst leed

Bij onrust schenkt kalmt’ ons Zijn vrede

Zorg toch dat ieder het weet

Hem wijd ik mijn liefde mijn leven

Hem dien ik ’t zij ‘t vreugd brengt of leed

Zijn dienst schenkt een Hemel op aarde

Zorg toch dat ieder het weet









Joh de heer 689

Geen opmerkingen:

Een reactie posten